Apr 21, 2011

PUASA

I'M FASTING TODAY...

jangan salah paham okayy,
aku bukan ganti puasa (da habes ganti), aku puasa nazar :)

talking bout nazar ni kan,
actually aku bernazar akan berpuasa sehari if aku pass test JPJ.
ALHAMDULILLAH, I'VE PASSED!!! pasni memang aku GILA STERENG LA. hahaha

yela, if kita nak something mesti kita berdoa banyak2 kan. so, if da termakbul hajat kita tu, kita kena lah give something back kan. GIVE AND TAKE LAH!

contoh macam aku.. 15/4/2011, i'm having JPJ test. aku nak sangat pass and aku bernazar la. then da passed, aku kene lah reply apa yang ALLAH da bagi dekat aku. sebagai balasan aku nak buat amal (puasa sehari)..
(depends kepada kemampuan sendiri la)

2nd intention of fasting...

aku nak kurus, aku nk perut aku flat. hahaha
*sambil menyelam minum air*

kawan2 kata aku x gemuk, tapi aku rasa macam da terlebih weight je. aku aim berat aku 49kg tapi sekarang macam da lerlebih 50kg je. hukhuk
tapi takut jugak if aku ada aneroxia. ooh tidak! no way!

ANOREXIA - is an eating disorder characterized by refusal to maintain a healthy body weight and an obsessive fear of gaining weight.
(GOOGLE SUDA)

senang cerita ORANG KATA KAU KURUS TAPI KAU RASA KAU GEMUK. itu yang diet gila2 punya sampai kering pun kau still rasa kau gemuk.

aku rasa aku takda la sampai tahap macam tu, sebab kalau nampak makanan memang makanan tu hilang punya sebab masuk dalam mulut aku. hekhek


P/S : kalau niat terpesong sikit (sebap nak kurus) agak2 puasa aku stil diterima x? tapi maksud puasa kan menahan diri daripada makan (diet), lapar dan dahaga kan. so, i'm stil in a right track what >.<



2 comments:

Saidatul Noor Farhana said...

aaaiiippp!!!!!
mish u la...:)

reen afny said...

ANA SYG!! miss u more la! :)