Oct 8, 2012

PEmalu




haritu ada berborak dengan mak aku pasal pembaziran makanan.
aku pelik orang selalu cakap...

|
|
|
V
"kalau malu nanti lapar"


......................





tapi masalahnya malu itu perlu, bukan malu sampai langsung tak makan.

tapi malu untuk mengehadkan pengambilan makanan yang akan kita ambil.


tapi kalau TAK TAHU MALU pun susah jugak.
itu yang selalu kita tengok banyak makanan terbuang kan...

















8 comments:

smbotak said...

ungkapan "kalau malu nanti lapar" tu sesuai untuk tempat yang ada keramaian je kot. jangan segan jamah makanan walau pun sikit bila ada dalam majlis, karang balik rumah lapar pulak. lebih kurang macam tu la.

Telor Power said...

betul aku sokong si SM tu.....
perkataan kalau malu nanti lapor tu aku sedalu dgr di JOHOR dan skrg aku selalu gunakanya diPERAK ini

aswadz said...

perghhh... lama x update blog. pi mana?

reen afny said...

smbotak... fuyooohh da tukar nama. haha

pinduu kt korang sory da lama xupdate blog. huhu

reen afny said...

bro tp.. hehe bukan kat sume negeri ke ada guna ayat tu. hihihi

reen afny said...

aswadz.. sory la bro da busy keje la. hehe selamat pengantin baru yek. weuweu (mcm da lambat wish je aku ni)

Telor Power said...

aku dgr dan blajarnya di JOHOR kat negeri pahang tak pula aku dgr. dan juga di Perak ni.


weiii...mana ko ilang ni kecik.

reen afny said...

yeayyy abg tp reendu kat aku. hahaha

ada je ni haa... malas nak update blog xdak idea la bro. huhu


p/s : sory la jarang jengah blog korang. online kadang2 jek ;(