Jul 9, 2012

Accounts

semenjak jadi auditor ni, memang busy gila sebap nak kena kejar due date income tax sebelum bulan 31 jun. 

sory sangat2 dah lama tak jenguk blog korang tau.
aku ada teka teki yang boleh memerah otak korang untuk jawab tapi soalan yang ada kaitan dengan accounting jugak lah. hehehe

sangat simple tapi aku pun curious jugak..


*****


kalau tarikh ulangtahun mesti akan dikira setahun bila tiba tarikh yang sama untuk tahun yang baru kan.

contoh paling simple, tarikh hari jadi aku 12 may.
so kalau next year make sure masuk 12 may jugak baru umur aku meningkat.



tapi kenapa kalau dalam accounting year,
 1 january - 31 december baru dikira setahun.


kenapa tak kira 1 january 2011 - 1 january 2012 sebagai accounting year???
kenapaaaaaa??? gua pun pening pikir....















7 comments:

Telor Power said...

owh jadi auditor eh....

mesti byk berjalan ni

Telor Power said...

cuba ko kira balik reen, 1 jan - 1 jan dah jadi berapa hari????

bukan 366 hari ker?

EkbalMuhamad said...

Akhirnya jumpa gak blog ni balik
hehehe...

reen afny said...

abg TP.. haha tahu takpe.
hmm betul jgk tu. jawapan yg boleh diterima utk orang yg tak amek kos accounting. hehe

reen afny said...

ekbal.. tukar blog lagi ek. hehe

Telor Power said...

kehkehkeh

cuba explain ttg pengiraanya sikit

reen afny said...

haha tak payah...