May 6, 2011

SEMANGAT

OKAYY, pagi2 lagi aku da pasang niat untuk stay up sampai kul 3pagi.
(STAY UP = STUDY OK)

sampai je office aku terus buat air teh panas.
orang cakap nak tenang minum la teh lipton.
*the fact is, memang aku rasa cool sangat. sangat relaxing my mind

sedap nya!!!

yela, aku nak tenang2 je harini. tak nak pressure langsung sebap nak berjaga until 3am kan.
kang tension2, langsung aku malaz nak buat kerja. huhu

okayy, sebelum nak sampai office, tiap2 hari aku baca surah ayat kursi.
one of my babes, farhana said :

fana : haritu aku gi ceramah dekat masjid, the imam said,
before nak gi kerja bacalah ayat kursi sebanyak 3x.
INSYAALLAH, orang di sekeliling kita (coleague) akan layan kita dengan baik.

amin...

tapi bole je if korang apply untuk gi mana2.
*kalau da tak tahu sangat nak baca surah naek kenderaan ke, keluar berjalan2 ke*

fana : da lama tak gi ke taman syurga dengan kau kan?
aku : haaa taman syurga?? (nampak sangat jarang gi ceramah)
fana : taman syurga = ceramah dekat masjid lah.
aku : ooh... aah kan. aku lupa la. haha (cover line)


semalam aku call fana, actually memang aku takde mood nak study.
tapi lepas call dia, terus rasa semangat nak study.
kan best kalau hari2 ada orang bagi semangat dekat kita untuk study.

ARRGGHH! nak tak nak aku sendiri tulis dekat reminder (phone).

"go go reen! chaiyok2. study sampai puas"
(every 9.oopm akan kedengaran la bunyi alarm)


masa untuk belajar.. aku akan mulakan dengan bacaan
"nawaitu lillah hita`ala"

aku tak baca doa penerang hati, sebap nanti lagi aku malaz nak study.
dengan bacaan itu sahaja tadi aku mulakan pembelajaran aku.
INSYAALLAH, ilmu dapat masuk, lekat lama dalam kepala otak aku.
sebap niat kita belajar kerana ALLAH, papepun memang NIAT itu penting.



 

No comments: