Jun 1, 2011

MAKANAN

SEMALAM BELANJA FAMILY MAKAN...

okayy, semua orang da dapat makanan.. sedap2.
tapi papa punya makanan sampai lambat.

monolog : da la dapat lambat, tak sedap pulak tu.

okayy actually mama ngan akak aku pun cakap tak sedap.
tapi everytime aku dapat makanan yang 'kureng' rasa dia ni kan,
teringat pulak pesan lecturer aku...

"setiap kali kamu dapat makanan yang tak sedap,
jangan sesekali kamu mengadu tak sedap lah, tak elok lah, blablabla...
sebap makanan yang kamu makan tu akan jadi darah yang akan mengalir dalam badan kamu"... Madam Rosmawati

means, kira nanti darah yang mengalir dalam badan korang tu pun akan tak elok la. mentality... bila semua tak elok akan effect hati kita jugak kan.
so kalau rasa nak hati sentiasa terpelihara, AVOID COMPLAINING PLEASE!

then aku story dekat family aku. tetiba papa cakap...

papa : "hmm macam tu cakap kurang enak la".

aku tergelak sendirian...
monolog : chomeyl je ayat papa. haha

 




No comments: