Feb 17, 2012

EMPTY

pernah dengar tak orang cakap,
bukan semua perkara itu perlu dikongsi atau diceritakan, kadang2 diam itu perlu kerana ada perkara yang perlu dijadikan rahsia.

 

two recent days, i feel feelingless.
EMPTY INSIDE.

bukan taknak cerita, tapi...
aku pun tak tahu perasaan aku sekarang macam mana.
nak describe pun tak pasti.
jadi lebih elok kalau aku diam je.
itu lebih baek daripada bila kita terkeluar kata2 yang tak sepatutnya ada pulak yang terguris hati nanti kan.

*****
kadang2, bila bibir kita tengah mengukir senyuman tak semestinya kita tengah gembira. betul tak??
siapa dekat sini pandai sembunyikan perasaan dia??

well, i'm one of them.
bab2 pendam memendam perasaan aku memang hebat. haha
tapi...
tapi...
tapi...
kalau tengah marah je susah nak kawal. LOL ;p

kalau bab2 terasa ke apa aku memang pendam je.
sebap aku tahu aku memang cepat terasa tapi cepat juga lupa bila aku terasa kan. haha

masalahnya manusia ni susah sikit.
bila kita terasa dengan dia, kita senyap.
bila kita mula berbicara ada je yang terasa.
*kecepek! (sambil menepuk dahi)


"when you're right, no one will remember.
When you're wrong, no one could forgets..."

so better senyap je bila orang tanya sebap kadang2 elok untuk menjaga hati pihak2 tertentu.
tapi tak semua benda kita patut pejam mata demi nak jaga hati orang.
HATI KITA MACAM MANA??? *pffftttt














15 comments:

ZaroL said...

Ada masa kita perlu senyap, ada masa jugak kita kena bersuara. tgk situasi la cmne.

SM said...

di antara kita ni ada yang pandai sembunyikan perasaan. tapi pada masa yang sama, ada juga yang pandai membaca emosi dalaman kita melaui gerak geri, tingkah laku dan lakonan mimik muka kita tu. kbai.

Telor Power said...

aku yakin ko mmg pandai pendam perasaan yg hebat.

tapi kebiasaannya bila di pendam (yg konon2 nak sorok sesuatu dari org) ia akan dapat melalui mata, raut dan ekpresi muka serta tingkah laku kita walau kita cuba mengawalnya. tetap kantoi dalam masa terdekat...

percayalah

Telor Power said...

aku sokong kata2 SM... kata2nya dah macam pakar psikologi

reen afny said...

zarol... betul tu. tapi pada masa yang sama kena jaga hati orang tu yang susah sikit. hmmmm

reen afny said...

SM... macam tengah sedih. kita diam tapi muka kita takkan nampak gembira, so boleh tahu lah apa perasaan kita yang sebenarnya ;)

reen afny said...

tp.. tahu takpe. bila kadang2 kita rasa saket hati yang da banyak kali terluka, boleh nampak lah melalui percakapan dan emosi. sebap dah tak boleh nak cover2 da. hehehe



tp lagi... hahaha SM kan pakar psikologi do. hehe

Telor Power said...

reen : sape yg lukakan hati ko tu... hahahaha.

mesti mamat negro tempoh hari dlm lift tu kan

zureen said...

sabar sayang.. luah dekat Allah, Dia Maha Mendengar.. mesti lega :)

reen afny said...

tp... agaga sengal. bukan la. tak terluka pun. terasa sikit la. hehehe

reen afny said...

zureen... hehe betul, itu yang sepatutnya. bila duduk bersendirian, yang paling dekat dengan kita adalah Allah yang Maha Pencipta ;) jadi seeloknya meluahkan pada-Nya memang lega..

ralphrazaq said...

EMPTY spaces fill me up with holes
Distant faces with no place left to go
Without you within me
I can't find no rest
Where i'm going is anybody's guess

BSB - Incomplete

ZaroL said...

ada masa kita perlu bersuara, ada masa jugak kita kena senyap. depends on situation mase tu la. if kte cant do nothing. just hear and be silent. =)

reen afny said...

ralph... ;(

reen afny said...

zarol... betul2. silent doesn't mean setuju kan cuma kadang2 perlu, untuk menjaga hati pihak2 tertentu...