Feb 24, 2012

sorang sorang

sory guys sebap dah lama tak update entry. reendu tak? hehe
setiap kali taep mesti masuk draft. mood hilang. haha

*****
"The hardest part of moving on is that you have to do what is right for you, even sometimes it will breaking someone's heart. Including you own."

apa perasaan korang bila ada orang cakap dia takut kehilangan korang???
entah lah. bagi aku, aku takut.
so, i've decided not to choose both. 
#foreveralone

maybe jiwa aku masih belum bersedia untuk terikat dengan mana2 lelaki kot. haha
so aku malas nak pikir.


bila da rasa confused and lost,
yang pasti kita jangan layan perasaan kita tu. menyepikan diri anda and ignoring those feeling is the best way, trust me. ;)

but, people said...
Silence is a girls loudest cry.

tak semestinya oohkay,
bila perempuan senyap doesn't mean dorang pergi meraung menanges bagai yea. takde maknanya nak layan feeling sorang2.
it means, we're having some fun without you guys.
 lelaki pun suka menyepikan diri kan, lagi2 bila bergaduh dengan partner masing2.
sometimes we need some space for our own right.
tak kira lelaki atau wanita.

bagi aku la,
kalau dah tension aku suka buat jahat sorang2 la.
nak tahu apa? ada lewww... hehe
like i said, bila perempuan senyap tak semestinya kteorang sedih. ppfftt
yang pasti aku buat jahat tak ajak orang. huhu
tapi takde la sampai harm orang laen kan.
just for my own fun. nak entertain hati yang luka ini. ;p
*playing naughty and flirting around tak salah kan. kbai

tension mesti la bersebab.
todays i've break someone's heart. sobsob
yang pasti he wouldn't be able to handle my decision.
so rasa macam guilty pulak.

decision : yang kau buat guna akal.
decision : yang kau buat guna hati dan nafsu.

but then i followed what my hearts said.
i hope my decision was right cause this time i've made my own decision with my own thinking.
i don't care what other people said or their opinion, just don't care!
 makin ramai mulut yang berbicara makin kusut dan kompleks pulak keputusan aku nanti.
so better aku handle sendiri.
ini perasaan aku, ini keputusan aku yang muktamad!
aku harap pilihan aku tak menjejaskan mood aku pada masa akan datang.
insyaAllah, amin...




eh, one thing sebelum bersurai...
is that true bila lelaki menolak isi hati perempuan, it is okay.
bila perempuan tu sedih cakap perempuan tu tak paham la, dah kalau hati tak suka macam mana nak terima, blablabla.
tapi...
tapi...
bila si perempuan menolak isi hati lelaki, terus cop perempuan tu jahat.
fuck it up! <---- aku suka cakap ayat ni bila aku tengah bengang. kbai
tang ni gua angin. hamboiii...
bila kteorang tak terima korang terus cakap kteorang ni jahat lah suka patahkan perasaan oranglah apa semua? fuck it up...

aku pelik pemikiran macam tu.
terpulanglah pada perasaan individu itu sendiri kan.
bab hati dan perasaan mana boleh paksa babe..

tolong bahaskan wahai pembaca2 sekalian... haha


*****

bila mood aku takde, aku suka dengar lagu ni by liyana fizi - kaku.


the best part,
"lelapkanlah mataku, hilangkan ragu..."














8 comments:

Telor Power said...

1. ko perlu bercuti
2. pergi buat sedikit aktiviti yg boleh hilangkan stress

3. jangan mencarut sorang,walau dalam hati,,,ia spt org gila juga
4. jgn buat JAHAT
5. buat keputusan guna akal aku sokong

6.tak semua lelaki cop perempuan tu jahat bila cinta hatinya di tolak

7.nice lagu tu....layan seyh!!

reen afny said...

banyaknya cadangan. huhu

1 & 2. takde la sampai bercuti. pergi tengok muvee sorang2 pun da best.

3. haha kadang2 jela. kalau depan orang takkan nak mencarut kuat2 pulak.

4. jahat sikit je pun, notty2 sikit. haha

5. huhu kenapa kalau guna hati?? ikut nafsu je eh. huhu

6. memang la tak semua. tapi aku selalu dengar lah daripada mulut lelaki. huhu

7. best kan. tenang je jiwa dengar even slow. hehe

MuchuNadh said...

beb..
pe citer nih...
kne kuar sesame cuti nnt...
byk story ko tak share lg dgn aku nih....

Telor Power said...

1 & 2 : lebih bagus pi bercuti ianya bagus la...walau tak tension gile

3. walaupun kadang2 ia nampak mmg mcm kurang siuman


4. mana 1 yg betul ni, kau buat jahat atau buat nakal.??


5.hati boleh juga, tapi kalau hati berkecamuk, keputusan output mmg totl tak bley pakai

6. itu aku tak nafikan....

7. lagu best ,video serabut... tak dapat tenang sepenuhnya

Unknown said...

uiks..susah juga kan..sometimes single is simple..tak salah kalau kita menolak sesiapa tak kira la lelaki ke perempuan..hak masing2..cuma bila dalam menolak, tak usahlah sehingga terlalu menyakiti mana-mana pihak :)

- just my two cent oppinion :) -

reen afny said...

nadh... hahaha mana ada pape lah. okiess, nanti lepak sama yea ;)

reen afny said...

bro tp... hahaha sorry menyepikan diri. need some breath and space. hehe


4. nakal je kadang2 oohkay.

5. huhuu kalau ikut guna firasat? hati macam sixthsense kita kan. hehe

reen afny said...

kak diana... betul2. single lagi bagus tak payah pikir nak jaga hati orang laen. takde la saket hati kan.

huhu tula kalau dah tahu tak boleh teruskan, patutnya awal2 jangan bagi harapan. huhuhu