Aug 22, 2011

SYUKRAN


first thing first, am i being grateful to you YA ALLAH???
(i'm asking to myself)

harini result CAT keluar.
(Certified Accounting Technician)
i don't know what my truly feeling is... hmmm

adakah aku sudah jadi manusia yang tak tahu nak bersyukur???
aku taknak.

sesungguhnya, orang yang tak bersyukur itu adalah diantara orang2 yang LALAI...
sebap tak tahu erti cukup.
padahal da dapat daripada apa yang diperlukan tapi masih berkira2.
lalai pada kenikmatan dunia, padahal ALLAH sedang menguji kekuatan iman seseorang itu.


pernah tak korang dalam situasi macam ni...
eventhough korang hanya ada rm10 dalam dompet tapi korang rasa korang lah orang paling kaya didunia.
pernah tak?? aku selalu ada perasaan macam tu.

and when you put yourself in that kind of situation, make you think one thing...
ALHAMDULILLAH, AKU BERSYUKUR.
thank you ALLAH sebap masih bagi aku rasa perasaan syukur itu.


so, bila dapat result CAT ni rasa macam GERAM pun ada.
tak tahu lah.
senang cerita sebap aku ada stuck satu paper ni.
paper finance.
however, paper killer (paper PCPM a.k.a costing) aku pass.
ooh, yang tu memang tak percaya la kan. haha




but, in the result stated that i still can futher study to ACCA.
(Association of Chartered Certified Accountants)
tu yang buat aku confused.



arrghhh! actualy tension sebap aku da plan baek punya untuk long term planning.
macam2 aku plan, tup2 kena tukar plan.
need to start from the beginning pulak tu.
aku da tekad taknak get involved lagi dalam professional courses.
SUSAH + MAHAL + TENSION.

da la kena bagi 200% effort bila amek professional course sebap our result 100% based on examination.
project semua tu belakang kira, markah tak masuk dalam result exam okayy..
lepas tu mahal. da la paper dalam pound sterling.
convert to ringgit malaysia lagi. huhu
satu paper 72 pound sterling kot (ACCA paper).
tajaan sendiri kot. time kolej dulu takpa jugak, dapat biasiswa. hehe
tension weh, nak kena focus betul2.
da la buat part time, memang kena pandai bahagi masa.
masa kerja lagi, masa untuk study lagi. hmmm....

baru berangan nak amek local degree je.
memang jodoh aku dengan ACCA la jawabnya.
kun fa ya kun...
maka ALLAH telah mengkehendaki begitu.
ALLAH da tentukan yang terbaek untuk aku dan aku perlu BERSYUKUR kan.

INSYAALLAH, pray the best for me ya! thank youuu ;)

 

2 comments:

Tun Z Tun Salleh said...

lek lah yunk k... kkanda mu nie pun penah gak xder duit k... penah gak tdo tepi jalan kat kl tu... tapi nk wat cam ner... yg penting kejayaan snmua bermula dari sebuah kegagalan

reen afny said...

huhu yela... kau kuat aku x kuat. haha
ye, at least ak go through jgk kn ;)