Dec 14, 2011

AMARAH

Nauzubillah...
harini diri aku deselubungi dengan perasaan marah.
aku memang tengah bengang dengan kawan2 yang tak reti sedar diri ni.

bila nak mintak tolong, tiba2 je muka kau muncul.
bila da dapat apa yang kau nak, lenyap macam pelesit!

perghh! menyirap betul dapat member yang macam ni.

BOLEH JALAN LA KAWAN MACAM KORANG NI!!!


*****

time2 macam ni lah, rasa family la yang paling close dengan kita, yang boleh buat kita bahagia kan.


so, tadi aku balek rumah kejap, lunch dekat rumah.
sekejap je da sampai rumah.
selalu bawak relax2 je, approx. dalam 20 minit jugak la nak sampai kan.

best jugak bawak kereta dengan perasaan marah, 10 minit je da sampai rumah.
semua benda aku nak langgar.

on the way nak balek tadi, ada la beberapa makhluk bodoh menghalang jalan aku kan.

tengah speed ni, ada la orang myanmar ni bongok betul.
boleh pulak naek basikal tunggang ke arah aku, memang kena hon la kan.

lepas tu nak sampai rumah da, ada la negro hitam legam ni.
aku tengah laju kan, yang kau jalan macam betina sundal apahal.
terkedek kedek pulak, memang aku sengaja buat macam nak langgar dia.
boleh pulak mengelak. bodohhh!!!

last sekali burung gagak ni.
sibuk pulak nak merobek2 bangkai tikus dekat tengah jalan tu.
saje aku buat langgar. haha

*****


see, aku tak tahu lah macam mana nak handle kemarahan aku ni.
aku rasa nowadays, mostly entry aku semuanya banyak mengutuk, mengata, mencarut.
astagfirullah al azim...
suka sangat marah2.
dengan burung gagak pun aku boleh nak cari gaduh kan.
reen2 =.=

macam mana korang atasi kemarahan korang eh???
boleh share tak??

kalau aku marah or tengah bengang, aku suka makan... haha
membesarkan perut lebih baek daripada serabutkan kepala dengan benda2 yang tak menguntungkan. hehe

buat masa sekarang, aku set mind aku...
don't let the anger controlling you, just ingnoring them is the best way.

ingat reen,
manusia yang kuat ialah manusia yang dapat menahan kemarahannya.








22 comments:

penjajah minda said...

duk diam.tarik nafas dalam2.

reen afny said...

wuwu tak berkesan... kena tengok pemandangan. baru ada effect. hehe

Ainsya Yusoff said...

marah --> tido jer..lepas tu okey..haha

Anonymous said...

lately kau memang suka mencarut? aku harap bukan pengaruh daripada aku.

marah sambil memandu. kau tak patut berada atas jalan, tapi...

reen afny said...

Ainsya... haha kalau tengah marah time dekat office camna nak tido? huhu

reen afny said...

SM... tak la. pengaruh daripada persekitaran yang membuatkan kemarahan aku membuak buak. haha

Anonymous said...

kau hidup dalam persekitaran yang atmosferanya tercemar ke apa?

RalphRazaq said...

reen ooo reen..xmo marah..tiru cm aku la..prepare air botol kat tepi komputer..seyes berkesan walaupun lambat huhu

reen afny said...

SM... tercemar dengan kelakuan manusia yang sumpah mengong. buat orang tension je. haha

reen afny said...

ralphrazaq.. huhu nak buat apa botol?? nak suruh kemek kan ke. hehe

Anonymous said...

ra :

sabar, sabar... tengok macam aku ni. penyabar pasti akan mendapat berkat di atas jalan...

eh budak ni, air botal la. bukan botol air. beza tu... air botol untuk diminum, botol air untuk dikunyah!

reen afny said...

haha penyabar ke?? haa kenapa, dapat apa atas jalan weh?? cerita sikit. hehe


waduh2.. aku pun da blurr ni. gilaaa apa nak kunyah botol air. haha

RalphRazaq said...

SM je yg memahami aku..hohohoho tq2..reen oii, air botol untuk diminum la..adoyai

reen afny said...

hihihi tak suka minum air masak.. tak sedap. haha

tu yang buat2 tak paham tu. hehe

Anonymous said...

tak suka minum air masak? patut la...

reen afny said...

patut la apa?? huhu
aah tak suka... tak suka air takde warna ni. haha

Anonymous said...

yela, patut la kau ni...

reen afny said...

woiiiiii.... haha aku memang tak paham la kalau orang guna bahasa kiasan ni. senang straight forward je. huhu dush2...

Anonymous said...

kan dah `tegak ke depan' tu. air botol, bukan botol air...

reen afny said...

haha yela my bad.. sobsob

RalphRazaq said...

hahahaha minumlah air masak untuk kesihatan..dh2 xmo gaduh2.. :)

reen afny said...

hihihi... baekkk bosss!