Nov 18, 2011

demam betul ke tipu ni???

semalam aku rasa sangat malasss nak pergi kerja.
lagipun aku rasa macam nak demam je.
so, aku decide nak amek mc (medical certificate). hehe

pagi2 pukul 6.30am aku da text alicia (bos aku).
*6.30am bunyi alarm suruh bangun 


Alicia, i mc today. Demam dan tak larat la..
Got fever and cough :(

*****

hamboiii ayat tak boleh belah.
padahal takde la demam teruk, still lagi boleh kerja.
malasss punya pasal.
lagipun mama pun suruh mc sebap ada benda nak settle.
macam biasa lah jadi driver mama kan. hukhuk
(amacam cantek tak cover ayat)

btw, takde makna la pagi2 tu aku nak pikir ayat apa nak bagi kat bos aku kan.
malam before nak tido tu lagi aku da susun ayat dan taep mesej terus tapi aku save dekat draft.
haha nanti senang terus tekan send je. hahaha


tapi bangun pagi2 dalam pukul 11.30am (pagi la sangat!), terus rasa macam suhu badan da kebah sikit.


monolog : alamkss, macam mana nak pergi amek mc nanti ni.
confirm doc nak check suhu badan.
kang cakap demam memang tak dapat mc la kan.


aku ni pulak jenis yang tak reti nak menipu.
al maklum lah budak jujur. huhu
so, aku up la status dekat fuckbook.

ramai lak bagi feedback. bagusss!

guess what, ramai pulak member2 yang bagi idea2 bernas macam mana nak bagi suhu badan panas ala2 macam nak demam.
hamboiii! bab2 kelentong ni panjang je akal korang kan. haha

ada la yang aku ikut jugak kan.
and like usual, kantoii dengan doc.
tak reti menipu ;(
jujur gilaaa cakap nak mc.
hahaha selamat doc tu baek.
doc lelaki. kenyit mata sikit terus bagi mc. 
(okayy tipu aku tak flirt dengan doc tu kayy)
memang doc tu baek, tengok aku buat muka kesian.
so, dapat la mc. hehe


harini sampai je office, tengok atas meja da kemas.
aiitt, ni mesti kerja kak eija la ni.
hehehe sayang lebih la kat akak!
suka nyaaaa, meja aku da nampak macam meja.
kalau tak nampak macam dapur. haha
banyak sangat kerja pending.

mana tak nya, aku punya kerja tak siap lagi da suruh buat kerja laen.
memang pending la memanjang kan.
(ayat back up diri lagi)


aku : thanks akak... kemaskan meja reen. :)
kak eija : kau memang. banyak sangat invoice atas meja tu.
aku : macam ni hari2 nak mc la boleh??? hahaha
kak eija : ngek lah... huhu


hadoyy! bila sampai office je rasa nak demam balek =.=
malasss kerja lew tewww~
asalan je tahu!






4 comments:

ghost said...

tak baik menipu.

Anonymous said...

fuckbook, kau akan dapat macam-macam kat situ. kau boleh dapat petua hilangkan sengat tebuan, resepi masakan, atau cara nak sakit dengan cara yang glamer! hahaa...! glamer lagi...

reen afny said...

gw... haha mana de. demam versi suhu badan low. haha

reen afny said...

SM... haha biase la fuckbook kan tempat mencari publisiti murahan. sengang weh nak glemer. kelasss kau mariaaa~