Nov 23, 2011

wordless wednesday ~ 5


Bahasa malaysia bahasa kebangsaan.
Tahu tak orang dari negara lain pun belajar bahasa kita.
so, berbangga la dengan bahasa melayu ;)






18 comments:

SM said...

aku tak bangga pun. sebab tu la aku cakap bahasa rojak. lagi pun rasa bangga kita pada bahasa ni dah lama mati, sejak matinya tulisan jawi...

reen afny said...

haha kau memang.. alaa, aku pun guna bahasa rojak tapi ayat penuh la. huhu
tula selamat aku tahu jugak baca alip ba ta. hehe

SM said...

sampai `ta' aje? memang selamat. ohye, aku tak dapat baca kau punya dinding fuckbook tu, apa yang kau bincangkan?

reen afny said...

haha ngek la.. tahu mengaji sekali la. huhu aku suka belajar jawi dgn adek n akak aku. contoh, ba alip ba ya... hahaha


ceh, ingat dapat tengok..


"sejak berblogging ni, semua ayat nak tulis penuh. no more short form. siap check spelling lagi. bangga dengan bahasa melayu, bahasa kebangsaan. hehehe"

tula aku tulis tadi. huhu

SM said...

ok, aku berikan kredit lima bintang kepada kau. memang itu lah yang sepatutnya. menaip atau menggunakan perkataan yang penuh. bukan susah sangat pun, kan kita ada sepuluh jari dan dilengkapi pulak dengan keyboard. jadi tak perlu gunakan bahasa sms bagai.

reen afny said...

haha belajar daripada kau la weh... reply komen pun nak ayat penuh. kau lah inspirasi ku.... aceceh. haha

SM said...

sori beb, aku ni kebal bodek...

reen afny said...

hahaha takde maknanya nak bodek kau.. kalau dapat tiket muvee free takpe gak. haha

SM said...

jadi, kau sekarang tengah berseronok menaip perkataan secara penuh?

reen afny said...

haha sangat seronok..... sengal. kau ni penulis ke?? reporter??

SM said...

penulis? reporter? gila, aku tak sampai lagi ke tahap tu. aku ni penyibuk je...

reen afny said...

haha paparazzi... yeah! betul tak? hahaha

SM said...

lagi gila, takde kerja aku nak skodeng hidup orang la weh!

reen afny said...

hahaha da tu cakap penyibuk asal. hehe ok2. saje jela..

SM said...

kenapa kau guna tajuk wordless? pada hal entri kau pun berisi teks, bukan takde perkataan langsung. ala, nak ikut trend la tu?

reen afny said...

bwekkk biar lah. haha i mean, less word. hehehe

SM said...

nak glamour la tu. aku dah tau sangat la wei...

reen afny said...

haa tahu takpe... haha memandai la kau. da2 asyik nak kenakan aku je kan. hehe