Nov 3, 2011

LELAKI IMPIAN

setiap gadis mesti mempunyai jenis lelaki yang mereka inginkan.
different people, different taste, different desire.

for girls...
korang mesti ada lelaki impian yang korang nak untuk jadi pasangan hidup kan???

korang pernah tak kenal dengan lelaki yang korang rasa dia lah prince charming korang???
sangat perfect.
semua ciri2 yang korang cari ada pada dia.
berkerjaya.
caring pasal korang malah ambil berat dekat family korang jugak.
risau sangat kalau korang pening sikit.
suka bagi nasihat, bawak kereta hati2 tau.. blablabla
penyanyang sebap suka meow dan babyy.
pemurah dan tak kedekut.
sangat memahami dalam apa jua situasi.
berfikiran matang.
jujur orang nya.
cakap pun sopan je.
dapat terima korang seadanya.
muka nya, sedap mata memandang. rasa tenang je tengok muka dia.
dan yang paling penting dia boleh bimbing korang.
dia jaga solat korang, dia selalu tanya korang da solat ke belum.
DAN
lelaki itu lah LELAKI IMPIAN korang.

arrgghh! everything about him is just perfect ;)

tapi.
tapi.
dia kepunyaan orang laen.
*hati hancur berkecai*
hahaha!


*****

honestly, yea! and we have been going out once.
cuma aku tak mengharap apa2 pun.
lebih2 lagi nak putuskan hubungan mereka.
tidak sama sekali.
aku letakkan perasaan aku sebagai kawan dia sahaja.
itu lebih baek kan.
one thing aku kagum pasal dia is that dia dah menjaga hubungan dia dengan buah hati dia dah lebih 5 tahun.
jadi, mustahil sebap berkawan dengan aku hubungan dorang boleh putus pulak.
tak kan lah!
*selisih 44 malaikat.

demm! i've already break my rules!
prinsip aku ialah aku takkan SUKA dekat bf orang, lebih2 lagi KELUAR dengan bf orang laen!
tak kira lah aku minat gilaaaa dekat mamat tu or dying to be with him or what so ever!
bila tahu mamat tu da de gf mesti aku takkan amek tahu da pasal dia.
memang perasaan itu serta merta lesap. but....

this is my first time going out with other's people bf.
so, aku da pasang niat aku untuk keluar sebagai kawan sahaja.
bukan nya nak pergi berom**  kan.
bukan nya nak pergi menggatai pun.
keluar sebagai kawan.
lagipun.....

LELAKI IMPIAN itu memang ada.
cuma dia tak mungkin jadi milik kita.
sebap itu dipanggil IMPIAN.
berangan2 jela.


tak kesah pun tak dapat lelaki impian asalkan dapat orang yang boleh terima kita dan sayang kita dan bimbing kita sudah mencukupi.
cuma aku mengharapkan lelaki itu sayang aku kerana ALLAH.
perhubungan yang terjalin kerana ALLAH.
insyaAllah...
hmmm maybe my love story belum sampai.
tetinggal flight kot that's why tak jumpa2 lagi my Mr. Right. hahaha


YA ALLAH...
semoga seseorang yang telah tercipta untuk ku sentiasa dalam berkeadaan baek dari segi akhlaknya, mindanya, kesihatannya dan juga keperibadiannya.
AMIN...
*ayat inilah yang aku selalu doa untuk bakal imam ku <3



No comments: